Анотація
Монографію присвячено аналізу психологічних основ вибору копінг-стратегій керівниками освітніх організацій. Робота містить теоретичне обґрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження із зазначеної проблеми. Розкрито зміст копінг-стратегій, їх відмінність від психологічних механізмів захисту, визначено особливості активних та продуктивних копінг-стратегій, показано їх роль в управлінській діяльності керівників освітніх організацій. Побудовано модель організаційно-психологічних чинників вибору копінг-стратегій керівниками освітніх організацій. Подано результати емпіричного дослідження особливостей використання копінг-стратегій керівниками освітніх організацій для подолання професійного стресу. Розкрито зв’язок між вибором керівниками копінг-стратегій та організаційним розвитком освітніх організацій, вираженістю основних напрямків їх активності, стилем управління керівників та ін. Проаналізовано зв’язок між вибором керівниками освітніх організацій копінг-стратегій та активністю, оптимізмом керівників, вираженістю у них тайм-синдрому менеджера та ін. Розроблено й апробовано тренінг «Психологія підготовки керівників освітніх організацій до використання продуктивних копінг-стратегій». Монографія розрахована на керівників та працівників освітніх організацій, викладачів закладів вищої освіти та інститутів післядипломної освіти, організаційних психологів, науковців, а також усіх, хто цікавиться проблемою копінг-стратегій та особливостями стрес-долаючої поведінки.
Детальніше >