ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ КОРИСТУВАЧІВ

Користувачі мають право:

* обслуговування користувачів творами друку та іншими документами здійснюється в головному та спеціалізованих читальних залах;

* безоплатно користуватися інформацією про склад бібліотечних фондів, в т.ч. інших бібліотек України, через систему каталогів і картотек , баз даних та Інтернету;

* безоплатно отримувати консультаційну допомогу у пошуку джерел інформації на основі документних та електронних ресурсів Бібліотеки;

* у разі відсутності необхідних документів у фонді Бібліотеки замовляти їх через міжбібліотечний абонемент з інших бібліотек України та зарубіжних країн (за умови оплати за власний кошт вартості пересилання документів);

* користуватись іншими видами послуг, у тому числі на платній основі, визначених Законом України “Про бібліотеки і бібліотечну справу” та Постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.97 за № 534 "Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури і мистецтв, заснованими на державній та комунальній формі власності" та наказом Міністерства культури і містецтв України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України від 21.12.99 № 732/306/152 "Про затвердження порядку надання платних послуг закладами культури і мистецтва".

* знайомитися з виданнями, представленими на книжкових виставках та переглядах літератури, відвідувати масові заходи, організовані Бібліотекою;

* користуватися власними портативними комп'ютерами за умови невикористання звукових сигналів, без можливості підключення до бібліотечної електромережі;

* користуватися бібліотечними комп’ютерами, встановленими у приміщеннях бібліотеки спеціально для користувачів, за умови дотримання відповідних правил користування;

* замовляти виготовлення копій окремих матеріалів - відповідно до переліку платних послуг;

* входити до складу рад і комісій Бібліотеки;

* вносити пропозиції щодо поліпшення системи обслуговування користувачів;

* розраховувати на ввічливе та компетентне обслуговування.

Користувач зобов’язаний:

* знати і дотримуватися "Правил користування Бібліотекою";

* пред’являти паспорт (з позначкою реєстрації за місцем проживання) під час оформлення реєстраційних документів;

* пред’являти читацький квиток при вході до Бібліотеки на пункті контролю;

* надавати фотокартку при оформленні читацького квитка для пільгових категорій користувачів, визначених п.2.6. Правил;

* надавати достовірні відомості про себе при запису до Бібліотеки та під час перереєстрації;

* обов’язково, не пізніше ніж у місячний термін, повідомити Бібліотеку про свою нову адресу у разі зміни місця проживання;

* у разі втрати читацького квитка заявити про це в Бібліотеці, відшкодувати вартість його виготовлення і отримати дублікат;

* у разі втрати контрольного листка повідомити про це відповідального чергового, одержати на пункті контролю обхідний листок, підписати його у відділах, що здійснюють обслуговування користувачів, підтвердити тим самим відсутність заборгованості (у випадку необхідності продовжити роботу в читальних залах користувач одержує дублікат контрольного листка);

* отримавши твори друку, інші документи, переглянути їх. При виявленні пошкоджень повідомити про це бібліотекаря, який зобов'язаний зробити на документі відповідну позначку. У іншому випадку користувач нестиме персональну відповідальність за всі пошкодження, які будуть виявлені під час повернення документів;

* дбайливо ставитися до майна Бібліотеки й документів, що надаються йому у тимчасове користування;

* у разі пошкодження бібліотечного документа здійснити його ремонт власним коштом. Якщо пошкоджений документ не підлягає ремонту, користувач має замінити його рівноцінним або високоякісною копією;

* відвідувати Бібліотеку у чистому та охайному вигляді. Особи у неохайному вигляді до Бібліотеки не допускаються;

* дотримуватися громадського порядку, чистоти й тиші у приміщеннях Бібліотеки, бути ввічливими та коректними зі співробітниками бібліотеки;

* під час роботи в читальних залах Бібліотеки відключати мобільні телефони;

* повернути на кафедру видачі бібліотечні документи, отримані для роботи в читальних залах, не пізніше, ніж за 10 хвилин до закінчення робочого дня Бібліотеки;

* при виході з Бібліотеки повернути на пункті контролю контрольний листок з позначкою про повернення літератури, отриманої в читальних залах;

* давати письмові пояснення адміністрації Бібліотеки у випадку порушення даних Правил.

Користувачам не дозволяється:

* передавати власний читацький квиток, контрольний листок або документи, одержані на свій читацький квиток, іншим особам;

* заходити у читальні зали Бібліотеки у верхньому одязі, з парасольками, портфелями, непрозорими пакетами, сумками, розмір яких перевищує 20X30 см., дипломатами, продуктами харчування, а також фотоапаратами, кінокамерами, магнітофонами, диктофонами, комп'ютерною технікою та мікрокалькуляторами з електрошнурами, зброєю тощо;

* заносити до бібліотеки власні твори друку та інші документи (фотографії, мікрофільми, мікрофіші, грамплатівки тощо);

* вилучати картки з каталогів і картотек, робити на них нотатки;

* виносити документи з читального залу до кімнати для куріння та туалетних кімнат;

* виносити документи з приміщення Бібліотеки, робити на них помітки, підкреслювати текст, загинати й виривати сторінки, калькувати;

* порушувати порядок розстановки видань на полицях відкритого доступу, виймати книги з виставкових вітрин;

* користуватися службовими телефонами;

* приймати їжу та напої в читальних залах;

* заходити до Бібліотеки в стані алкогольного та наркотичного сп'яніння;

* торгувати, проповідувати, розповсюджувати листівки, рекламну продукцію в Бібліотеці;

* палити в приміщеннях Бібліотеки, окрім спеціально відведеного для цього приміщення;

* при користуванні комп’ютерами Бібліотеки:

- псувати чи модифікувати комп’ютерне обладнання або програмне забезпечення;

- використовувати комп’ютер для потреб, не пов’язаних з пошуком інформації;

- підключати інше периферійне обладнання до комп’ютерів для роботи та здійснювати інші дії, які можуть завдати шкоди бібліотечній техніці.

Відповідальність користувачів:

* користувач несе відповідальність за документи з фондів Бібліотеки, залишені ним без догляду;

* користувачі несуть відповідальність за несанкціоноване використання створених Бібліотекою баз даних, інших об’єктів інтелектуальної власності згідно з чинним законодавством;

* користувач, який порушує Правила, позбавляється права користування Бібліотекою на термін, встановлений адміністрацією. Матеріали про злісне порушення Правил користування Бібліотекою можуть бути передані до суду згідно з чинним законодавством України.

ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ БІБЛІОТЕКИ ЩОДО ОБСЛУГОВУВАННЯ КОРИСТУВАЧІВ

Бібліотека має право:

* розробляти Правила користування Бібліотекою, читальними залами, інформаційними ресурсами бібліотеки, вносити до них зміни і доповнення;

* визначати режим обслуговування користувачів та вносити зміни до нього за умови своєчасного доведення інформації про ці зміни до читачів:

- встановлювати літній режим обслуговування;

- переносити, при потребі, санітарний день з останнього четверга місяця на інший день;

- визначати умови використання своїх фондів, які є частиною національного культурного надбання України і знаходяться на особливому режимі охорони, зберігання та використання;

- встановлювати обмеження у використанні документів, що мають особливу історичну цінність або перебувають у поганому фізичному стані;

- визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами, у т.ч. за псування бібліотечних документів та обладнання;

- встановлювати перелік платних послуг;

* надавати дозвіл:

- установам, підприємствам та організаціям на розміщення інформаційних і рекламних матеріалів у приміщеннях Бібліотеки та проведення соціокультурних заходів;

- засобам масової інформації - на проведення фото-, теле- та відеозйомок.

* позбавляти користувачів (фізичних та юридичних осіб), які порушують Правила користування Бібліотекою чи заподіюють шкоду Бібліотеці, права відвідувати Бібліотеку на термін, що визначається адміністрацією Бібліотеки.

Обов’язки Бібліотеки:

* інформувати користувачів про всі види послуг, що їх надає Бібліотека, в т.ч. й платні;

*створювати комфортні умови для забезпечення права користувачів на вільний доступ до інформації:

- надання можливості користування наявними фондами Бібліотеки та довідковим апаратом;

- надання консультативної допомоги користувачам у доборі необхідних документів;

- сприяти отриманню через МБА документів з інших бібліотек у випадку відсутності замовлених користувачами документів у фондах Бібліотеки;

- дбати про підвищення культури обслуговування користувачів;

* забезпечувати контроль за своєчасним поверненням до Бібліотеки документів, наданих користувачам у тимчасове користування;

* вивчати читацькі запити при формуванні документних та електронних ресурсів.

Створено: 27.07.2010
Останнє оновлення: 10.03.2016
Переглядів: 5509




© 2017 Одеська національна наукова бібліотека. Всі права захищено. При використанні матеріалів посилання на офіційний веб-сайт Одеської національної наукової бібліотеки обов'язкове.