Від обласного до національного
Така подія викликала підвищену увагу до уславленого колективу, у т.ч. збоку офіційних кіл. Привітання від Міністра культури України (МКУ) зачитав заступник начальника відділу сценічного і візуального мистецтва, начальник відділу музикального мистецтва МКУ Михайло Швед. Був також зачитаний вітальний лист голови Одеської ОДА Максима Степанова. Від Одеської міськради привітала колектив і його керівника начальник департаменту культури і туризму міськвиконкому Тетяна Маркова. Усі наголошували на важливій ролі оркестру щодо його внеску в музичну та просвітницьку діяльність, гідне представлення України на міжнародному рівні. Нагадаємо, що НОФО є першим колективом в Україні, який пересік екватор і двічі Атлантику. Він є також єдиним колективом в України, який впродовж десятиліття двічі підвищив свій статус: у 1993 році отримав державний статус, а 2002-го – Національний. У робочому порядку оркестранти будуть нагороджені грамотами за їх вагомий внесок у розвиток вітчизняного музикального мистецтва.
У черговий раз нагадаю, що НОФО є правонаступником симфонічного оркестру, який вперше дав в Одесі концерт симфонічної музики в 1895 році. Про це, зокрема, повідомлялося в газеті «Одесские новости» від 10 жовтня 1895 року (див. також ЧН від 16.09.2017).

Наспівні мелодії Бетховена
У першій частині концертної програми виконувався Концерт для скрипки з оркестром ре-мажор Людвіга ван Бетховена – одна з вершин у творчості композитора, представника віденської класичної школи. Твір (єдиний подібний в його доробку) відрізняється наспівністю, контрастними оркестровими та сольною партіями, яку виконував представник одеської скрипкової школи, добре відомий одеситам молодий і перспективний музика Олексій Семененко. Він є лауреатом міжнародних конкурсів, у т.ч. володарем ІІ премії одного з найпрестижніших у світі Конкурсу королеви Єлизавети в Бельгії. Вихованець ОМССШ ім. П.С. Столярського та ОМА ім. А.В. Нежданової, – на даний момент продовжує своє навчання на майстра камерної музики в Кельні.
Того вечора гра соліста запам’яталася витонченістю, філігранністю і безперервністю мелодійної лінії, красою рисунка, чарівними тремоло, вираженим душевним неспокоєм, хвилюванням, ніжністю, що полонило слухача. Олексія високо цінують музиканти. Так, свого часу, перебуваючи на гастролях в Одесі, відомий російський диригент Юрій Ткаченко висловився про Семененка наступним чином: «Олексій росте як музикант, він надзвичайно талановитий і трудолюбивий. У нього бездоганна інтонація, чудне відчуття оркестру, хороший смак. Тож усі його напрямки-рухи абсолютно вірні. За своєю природою він глибокий, драматичний. Це дані видатного музиканта… »
Варто відзначити одну особливість – Олексій Семененко включає у свій репертуар твори для скрипки, які відрізняються технічною складністю. Минулого року на сцені Одеської обласної філармонії спільно з НОФО він виконав Концерт для скрипки з оркестром Яна Сібеліуса.
Виступи в рідному місті для Олексія завжди бажані, адже тут він формувався як музикант, тут має активну підтримку своїх друзів і численних прихильників.
Принагідно відзначу, що вісімдесят років тому (6 березня 1937-го) тоді симфонічний оркестр Одеської філармонії спільно з Державною хоровою капелою «Думка» під диригуванням Георга Себастьяна виконали сповнену оптимізму і благородних поривань Дев´яту, а також Першу симфонії Бетховена…

«Дух вільний і могутній…»
У другій частині концерту була виконана Симфонія № 1 Олександра Скрябіна – етапний твір у творчості одного з новаторів російської музики ХХ ст., композитора-синтетика, автора таких широко відомих творів, як «До полум’я», «Божественна поема», «Прометей», «Поема екстазу», в яких виражений бунтарських дух, пориви до космічних сфер, схильність до містики. Симфонія № 1 сполучає у собі симфонію і кантату – у фіналі інструментальний пролог і хоровий епілог. У виконанні симфонії-кантати взяли участь Павло Смирнов (тенор), Марія Кушнір (мецо-сопрано) та хор ОНМА ім. А.В. Нежданової (хормейстери Галина Шпак і Валерій Регрут).
Серед творів Скрябіна, які у різний час виконував наш оркестр, Симфонія № 3 («Божественна поема»), «Поема екстазу» та ін.

Володимир КУДЛАЧ

Про цю подію читайте також на сторінка газети "Чорноморські новини"