Програму складали популярні твори династії Штраусів, а також Франца Легара та Ріхарда Штрауса. Вокальні номери виконувала Олена Кужелева (сопрано).

Ніякі холодні північні вітри, соціально-політичні виклики, які лихоманять наше суспільство, здається, не в змозі стримати одеських меломанів від стремління до усталеного способу життя, бажання позитиву, насолоди зануритися в теплу і ніжну атмосферу музики Штраусів, відчути дух старого Відня. Ці концерти завше проходять з аншлагом.

Програма вечора була побудована з «температурним» наростанням, вплітаючи твори, в основі яких — фольклор півдня: «Іспанський марш», арія Джудітти з однойменної оперети Легара, вальс «Там, де цвітуть лимони» та інші. Її завше збагачують перформанс, сценічні ефекти та конферанс диригента з властивим йому поєднанням серйозного і легкого, невимушеності, гумору та галантності. Усе було націлене на те, щоб піднести настрій слухачів, провести пам’ятний і незабутній вечір.

«Минулий рік був важким для країни, і я б хотів звернутися до жінок, яким довелося пережити особливо багато труднощів, — сказав Хобарт Ерл. — Вітаю дорогих жінок з Новим роком, і наступний твір виконуємо для вас — польку-мазурку «Жіноче серце» Йозефа Штрауса. Бажаємо вам у новому році стабільності й більше мажору». У цьому ж дусі у другому відділенні концерту виконувався «Вальс квітів» з велеречивим виходом хлопчиків, які жінкам-оркестранткам вручали троянди, а, виконавши цю почесну місію, як справжні артисти, підкреслено сценічно, трохи комічно й мило, відкланялися публіці.

Із розвоєм програми зал дедалі більше розпалювався, і вигуки «браво» супроводжували мало не кожен номер. Сповнений грації сценічний вихід і чарівне виконання Оленою Кужелевою арії Джудітти залишило дуже приємне враження, а її ж виконання куплетів Аделі з оперети Й. Штрауса-сина «Летюча миша» (де артистка сповна продемонструвала чудові вокальні дані, невимушеність й сценічну свободу) остаточно підкорило публіку.

Як і в кожному концерті НОФО, в цій програмі були твори, які раніше не виконувалися, або ж окремі з них звучать нечасто, наприклад, вальс «Казки віденського лісу»

Й. Штрауса-сина. Причина — технічна: у ньому використовується рідкісний п’ятиструнний народний інструмент цитра, адже в основі вальсу — народний австрійський танець «Лендлер» («сільський танок»). У нашому випадку цитру успішно замінили бандурою за участі уславлених виконавців Ніни Морозевич та Тетяни Гордійчук.

Хобарт Ерл пожартував, що, мовляв, цьогорічний Штраус-фестиваль викличе потепління в місті. Як би там не було, але вже кілька років поспіль у ці зимові дні на вулицях Одеси спостерігається відлига, але, що найважливіше, після концертів залишається тепло у серцях людей, які на них побували.

Уточнимо уже згаданий факт: завдяки маестро Ерлу Україна стабільно входить до «великої сімки» країн, де традиційно відбуваються Штраус-фестивалі, а це — Австрія, Німеччина, Іспанія, Італія, Португалія, Франція. У грудні 2014 року, як уже повідомлялося, Хобарт Ерл був визнаний серед 30 «Професіоналів року» за версією провідного спеціалізованого онлайн-журналу Musical America Worldwide (див. «ЧН» від 11.12.2014; "День" від 16.12.2014). Ще один успіх, який пережив наш оркестр, пов’язаний з випуском CD з музикою Мирослава Скорика, який увійшов у число 24 кращих із 241 нового альбому, випущеного у 2014-у. Така думка керівника впливової корпорації «Naxos» Клауса Хеймана.

Маємо вже й нову, цьогорічну, приємну звістку для поціновувачів творчості НОФО — випуск DVD з відеозаписами 16 виступів оркестру в Одеській опері та філармонії, концертних залах Києва і Відня за період 1995—2014 років. Серед останніх записів — флешмоб на «Новому Привозі» спільно з хором оперного театру, де виконувалася «Ода до радості» з Дев’ятої симфонії Бетховена. Ці диски можна придбати під час концертів Національного одеського філармонійного оркестру.

Володимир КУДЛАЧ.

Див. також: Кудлач В.А. Штраус-фестивалі: Україна у «великій сімці» // Чорномор. новини. – 2015. – 17 січ. – Режим доступу: http://chornomorka.com/archive/a-5138.html