Бути у постійному пошуку

Уродженець Харкова, Станіслав Христенко нині проживає в США, де завершував свою музичну освіту. Позаду студії Харкова, училище і консерваторія Москви… Слово «завершував» якось не зовсім доречне до цього перспективного молодого музиканта, бо він завжди у пошуку. Зараз Христенко навчається на диригента, мріє створити власний оркестр, а у майбутньому хоче опанувати композиторське мистецтво. Станіслав входить в Топ-10 всесвітньо відомих українських музикантів, серед яких диригенти Кирил Карабиць і Оксана Линів, скрипаль Валерій Соколов, співачка Людмила Монастирська та ін. «… Професію композитора потрібно набувати додатково, можливо за деякий час я цим займуся, – сказав в одному з інтерв’ю музика. – Тим паче, композиторський підхід важливий для піаніста – це особливий тип мислення, який потрібний артисту, щоб вірно інтерпретувати музику».


Трохи історії


Виступати в Одесі відповідально, навіть якщо виконавське мистецтво поцінували в Карнегі Холл, Віденському Концертхаузе чи Palais Beaux-Arts у Бельгії. Одеса має давні музичні традиції. Ще у 1842 році тут виникло філармонійне товариство, у 1895 році вперше відбувся концерт симфонічної музики; тут діяло багато приватних оркестрів, зокрема італійця Котардо Розетті. Усі вони у 1920 році були «націоналізовані» й об’єднані в один симфонічний, з якого і виник наш філармоній у процесі реорганізації у 1937 році. Вже понад двадцять років його художнім керівником і головним диригентом є громадянин США Хобарт Ерл. Потрібно віддати належне маестро, який повернув одеську публіку в концертний зал, і симфонічна музика отримала прерогативи в музичному житті міста. 


Концерт-симфонія


Виконання концерту Рахманінова у першому відділенні відразу захопило слухачів своїм розмахом, величними образами, хвилюючим, динамічним розвитком музикальної тканини, прочитаної наскрізно, що вимагає від усіх учасників дійства сконцентрованості. Цей твір ще називають концертом-симфонією. Несподівана зміна ритмів, багатство мелодій; настроїв, від елегійних, ліричних до драматичних – усе це донесли в рахманівській музиці соліст, диригент і оркестр. Часом думалося про те, як колись нервово ударяли по клавіатурі худорляві, тендітні, але вольові, повні енергії руки самого Рахманінова, який, нагадаю, був першокласним піаністом. Музиканти виправдали очікування публіки, а Христенко ще й вкотре підтвердив почесне звання Артиста знаменитої фірми «Стендвей», яка ось вже два століття виробляє першокласні музичні інструменти, здійснює грамзаписи. До речі, цю компанію свого часу представляв Сергій Рахманінов. «Стендвей» вже випустила кілька компакт-дисків Станіслава із записами класики.
Вісімдесятий концертний сезон розпочався захоплюючою музикою двох великих романтиків, але нас чекає різноманітна музика, у тому числі авангардна. Інтрига нового сезону – використання нових форм взаємодії оркестру і аудиторії, коли у побудові програми концертів обов’язкові твори «композитора-резидента». Цього разу перевагу віддано Валентину Сильвестрову, одному із провідних сучасних українських композиторів.

Володимир КУДЛАЧ

Фото у вільному доступу

Див. також: Кудлач В.А. Романтичний старт вісімдесятого // Чорномор. новини. – 2017. – 16 верес. – Режим доступу: http://chornomorka.com/archive/a-9920.html